225
XVIII Кеңөткел қорымы. Ағаш жабындының қалдықтары бар
мола шұқыры. Қола дәуірі
Могильник Кеноткель XVIII. Могильная яма с остатками
деревянного перекрытия. Эпоха бронзы
ми из древесины хвойных пород, вероятно, сосны, которая
растет на сопках близ могильника. Поверх плах были поло-
жены части скелета погребенного в расчлененном виде и в
неанатомическом порядке. Вместе с останками покойного
были положеныфрагменты керамики от нескольких сосудов.
В конструкции «Ямы№1» была еще одна оградка; здесь
на дне сруба был похоронен ребенок грудного возраста, кото-
рому в качестве сопроводительного инвентаря был поставлен
керамический сосуд-банка и положены три асыка. Затем мо-
гильная яма, не засыпаясь грунтом, была перекрыта деревян-
ным настилом из широких плах. Поверх плах был поставлен
большой сосуд-банка и насыпан грунт, в котором были захоро-
нены целые и раздробленные кости другого покойника, а так-
же кости животного в сопровождении фрагментов керамики.
Схожесть погребального обряда и погребальных кон-
струкций на могильниках Кеноткель XVIII и XIX указывает
на принадлежность их к одной группе населения, проживав-
шей в урочище Кошкарбай в XV–XII вв. до н. э.
XVIII Кеңөткел қорымы. Бала қабірі.
Қола дәуірі
Могильник Кеноткель XVIII. Детское захоронение.
Эпоха бронзы
текпен жабылған. Сірә, ол осы қорымға жақын маңдағы
шоқыда өсетін қарағай болар. Ағаш жабындының үстіне
жерленетін адамның дене қаңқасы анатомиялық ретімен
емес, мүшеленген түрде қойылған. Әдеттегідей, тереңдікте
қыш сауыт қойылған.
«№1 шұңқырдың» құрылымында тағы бір қоршау бол-
ды. Кеспелтек-жабындының ішіне, жер табанына емшектегі
бала ингумация салт-жорасы бойынша жерленген де жаны-
на қыш сауыт және ең азы үш асық қойылған. Сонан соң
шұңқыр топырақпен толтырылмастан, сәл жоғарыдан ірі-
ірі кеспелтек ағашпен жабылған. Ағаш үстіне үлкен сауыт
қойылып, сонда басқа бір қайтыс болған адамның тұтас
және ұсатылған сүйектері, сондай-ақ жануар сүйегімен
қоса қыш ыдыстардың сынықтары қойылған.
XVIII және XIX Кеңөткел қорымдарындағы жер-
леу салт-жорасы мен жерлеу құрылысының ұқсастығы
олардың б. з. д. XV–XII ғғ. Қошқарбай шатқалын мекенде-
ген тұрғындар тобына жататындағын көрсетеді.
От Алтая до Каспия. Атлас памятников и достопримечательностей природы, истории и культуры Казахстана
17. Урочище Кошкарбай