Алтайдан Каспийге дейін. Қазақстанның табиғи, тарихи және мәдени ескерткіштері мен көрнекті орындарының атласы
118. Қырықоба қорымы
но разделили ее на две группы. Самый большой в цепочке
курган имеет высоту 7 м, диаметр 80 м. В восточной части
цепочки самый большой курган высотой не превышает 2 м
при диаметре 30 м. Археологические раскопки на памятни-
ке в 2001 г. проводились сотрудниками Института археоло-
гии им. А. Х. Маргулана, а с 2002 г. – Западно-Казахстанским
областным центром истории и археологии.
Погребальный обряд и могильные сооружения иссле-
дованных курганов древних кочевников Кырык-Оба II, при
наличии общих черт (сложные склепы, возведенные из сыр-
цового кирпича; ритуальные захоронения лошади у края мо-
гильной ямы), отличаются друг от друга по целому ряду эле-
ментов. Так, возведенные над могилами деревянные соору-
жения имели вид шатра, опиравшегося на деревянные стол-
бы. Зафиксирована также могила с дромосом, т. е. проходом
в склеп; обнаружено коллективное захоронение людей на
открытой площадке – умерших укладывали головой на юг и
юго-восток. Кроме того, в 2001 г. на некрополе открыто так на-
зываемое «святилище огня» – сооружение, где приносились
жертвы языческим богам, в том числе человеческие.
Архе о лог иче с кие р ас копки позво ли ли опр е де лить,
что памятник относится к концу VI – середине V в. до н. э.
Материа лы исс ле дованных к у рг анов мог и льника Кырык-
Оба свидетельствуют о широких этнических и культурных
связях древних кочевников Западного Казахстана.
Наибольшее сходс тво они имеют с пог реба льными
памятниками кочевников Приаралья VII–VI вв. до н. э., и, в
қорғанның биіктігі 2 м-ден аспайды, оның диаметрі 30
м.
Ескерткіште
археологиялық
қазба
жұмыстарын
2001
ж.
Ә.
Х.
Марғұлан
атындағы
Археология
институтының
қызметкерлері,
ал
2002
ж.
бастап
Батыс
Қазақстан
облысының тарих және археология орталығы жүргізді.
ІІ
Қырықоба
ежелгі
көшпенділердің
зерттел-
ген
қорғандардағы
жерлеу
салт-жораларына
және
мола
құрылыстарына
жасалған
талдаулар
бірқатар
элементтері
бойынша (шикі кірпіштен тұрғызылған күрделі сағаналар,
қабірге ішіне аттарды бірге жерлеу салт-жорасы) бір-бірінен
өзгеше
екендігін
көрсетті.
Мәселен,
молалардың
үстіне
орнатылған ағаш құрылымдар шатыр түрінде томарлардың
көмегімен тұрғызылған. Мұнда сағанаға кіретін орны бар
мола
да
кездесті,
ашық
алаңқайда
шоғырымен
жерлен-
ген адамдардың моласы табылды – мәйіттердің бастарын
оңтүстік және оңтүстік-шығыс жаққа бағыттап жатқызған.
Бұдан басқа, 2001 ж. кешенде «от ғибадатханасы» деп ата-
латын – тәңірге құрбандықтар шалатын, оның ішінде адам
шалатын құрылыс ізі табылды.
Археологиялық қазба жұмыстары ескерткіш б. з. д.
VI ғ. аяғы – V ғ. ортасына жататынын анықтауға мүмкіндік
берді.
Қырықоба
қорымы
зерттелген
қорғандарының
ма-
териалдары
Батыс
Қазақстан
ежелгі
көшпенділерінің
кең
тараған этникалық және мәдени қарым-қатынастары тура-
лы мәлімет береді.
Қырықоба
қорғандары
салт-жоралар
жағынан
б.
з.
д.
VII–VI
ғ.
Арал
маңы
көшпенділерінің
қабір
40
ІІ Қырықоба обалы қорымынан табылған аңға түскен
жыртқыш бейнесіндегі қоладан жасалған ат-әбзелдерінің
бұйымы (псалий). Біздің заманымызға дейінгі VI ғасыр
Бронзовый псалий со сценой терзания из курганного могильника
Кырык-Оба II. VI век до нашей эры
ІІ Қырықоба обалы қорымынан табылған жыртқыш
басы бейнесіндегі қоладан жасалған ат-әбзелдерінің бұйымдары
(псалий). Біздің заманымызға дейінгі VI ғасыр
Бронзовые конские псалии в виде голов хищников из курганного
могильника Кырык-Оба II. VI век до нашей эры
I...,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39 41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,...478