124
Орталық жартастағы Буддалар мен бодхисаттва бейнелері.
П. М. Кошаровтың суреті. 1857 жыл
Изображения Будд и бодхисаттвы на центральной скале.
Рисунок П. М. Кошарова. 1857 год
Будда Нагешварараджа мен жыландар бейнесі.
П. М. Кошаровтың суреті. 1857 жыл
Изображение Будды Нагешварараджи со змеями.
Рисунок П. М. Кошарова. 1857 год
Будда Нагешварараджа мен жыландар бейнесінің қазіргі көрінісі
Современный вид камня с изображением Будды Нагешварараджи со змеями
Алтайдан Каспийге дейін. Қазақстанның табиғи, тарихи және мәдени ескерткіштері мен көрнекті орындарының атласы
64. Таңбалы тас (Іле Қапшағайы)
моңғолтанушы А. М. Позднеевтің шағын мақалаларында
құнды мағлұматтар берілді.
1897 ж. Императорлық археологиялық комиссияның
тапсырмасы бойынша Таңбалытасқа Н. Н. Пантусов зерттеу
жұмыстарын жүргізді; ал оның Петербургке жіберген ма-
териалдарын (фотосуреттер мен жазбалар) әрі қарай
А. М. Позднеев қарастырып, таңбалардың басым көпшілі-
гінің мәтінін аударып, Будда бейнелеріне түсіндірме жаса-
ды. Соның арқасында мәтіндердің бірінде IV панчен-лама
Лобсан Чойчжи Чжалсанның (1570–1662) аты аталаты-
обозначался монгольским топонимом «Тамга» (Темуха, или
Тамуха).
История формирования комплекса Тамгалытас тесно
связана с эпохой наивысшего военно-политического могу-
щества и культурного расцвета Джунгарского ханства (1635–
1757 гг.), сопровождавшихся интенсивным распространени-
ем ламаистской формы буддизма среди западномонгольских
племен – ойратов.
Определяющее значение в выборе места и организа-
ции пространства культового комплекса сыграл природный
I...,114,115,116,117,118,119,120,121,122,123 125,126,127,128,129,130,131,132,133,134,...730